Campagnebeeld PAN Amsterdam 2024 door Nynke Tynagel
PAN Amsterdam 2024 zetelt van zondag 24 november tot en met zondag 1 december in de RAI op het Europaplein. Met 125 deelnemende antiquairs, kunsthandelaren en galeries geeft deze eclectische beurs voor kunst, antiek en design een representatief beeld van de Nederlandse kunstmarkt. Ontwerpster van het huidige campagnebeeld, waarin op speelse wijze de essentie van de beurs is vervat, is Nynke Tynagel, mede-oprichter van Studio Job en tegenwoordig autonoom werkzaam onder haar eigen naam.
Campagnebeeld PAN Amsterdam 2024
In een toelichting op haar werk zegt Nynke Tynagel: "De PAN en ik gaan jaren terug. Ik liet mij er graag verleiden, als bezoeker maar ook als deelnemer, door het veelzijdige aanbod aan kunstwerken uit verschillende disciplines: van ambachtelijke meesterwerken tot intrigerende kunst en curiositeiten uit heden en verleden. Dit jaar mocht ik het campagnebeeld ontwerpen, een hele eer. Ik wist al snel wat het ging worden. In mijn werk beeld ik mij vaak een personage in, iemand met een bepaald beroep, een vurige passie of gewoon een typetje dat ik vervolgens portretteer aan de hand van zijn of haar leefomgeving en persoonlijke bezittingen. In dit geval werd het een verwoed verzamelaarskoppel. Hun collectie van kunst, antiek en design, hier stilistisch weergegeven, is eclectisch en wordt niet zozeer door strikte categorieën als wel door emotie gedreven. Je zult ze dit jaar weer tegenkomen op de PAN op zoek naar nieuwe aanwinsten. Ze leven te midden van hun indrukwekkende verzameling en menen nog wel wat ruimte vrij te kunnen maken in hun overvolle privémuseum: hun hedendaagse Wunderkammer."
Campagnebeeld PAN Amsterdam 2024
In een toelichting op haar werk zegt Nynke Tynagel: "De PAN en ik gaan jaren terug. Ik liet mij er graag verleiden, als bezoeker maar ook als deelnemer, door het veelzijdige aanbod aan kunstwerken uit verschillende disciplines: van ambachtelijke meesterwerken tot intrigerende kunst en curiositeiten uit heden en verleden. Dit jaar mocht ik het campagnebeeld ontwerpen, een hele eer. Ik wist al snel wat het ging worden. In mijn werk beeld ik mij vaak een personage in, iemand met een bepaald beroep, een vurige passie of gewoon een typetje dat ik vervolgens portretteer aan de hand van zijn of haar leefomgeving en persoonlijke bezittingen. In dit geval werd het een verwoed verzamelaarskoppel. Hun collectie van kunst, antiek en design, hier stilistisch weergegeven, is eclectisch en wordt niet zozeer door strikte categorieën als wel door emotie gedreven. Je zult ze dit jaar weer tegenkomen op de PAN op zoek naar nieuwe aanwinsten. Ze leven te midden van hun indrukwekkende verzameling en menen nog wel wat ruimte vrij te kunnen maken in hun overvolle privémuseum: hun hedendaagse Wunderkammer."