W.O.J. Nieuwenkamp (Amsterdam 1874 - Fiesole 1950)
Badplaats in het Apenbos bij Padang Tegal, Ubud, 17 februari 1937
Gesigneerd met de initialen en gedateerd rechtsonder, W.O.J.N.17.2.1937
Zwart krijt en aquarel, gehoogd met wit op papier
36 x 41,4 cm.
Herkomst:
Nalatenschap van de kunstenaar
Literatuur:
C. Venselaar, W.O.J. Nieuwenkamp – Alles voor de kunst, Volendam 2019, p. 771 (afb.)
Ernst Braches and J.F. Heijbroek, W.O.J. Nieuwenkamp. Bouwstoffen, toegepaste grafiek en illustraties, Amsterdam 2016, p. 248 (afb.).
W.O.J. Nieuwenkamp, Op Bali terug, Maandblad voor Beeldende Kunsten, september 1937, p. 275, nr. 5 (afb.)
Tijdens PAN Amsterdam tonen wij tevens andere tekening van W.O.J. Nieuwenkamp.
Zwart krijt en aquarel, gehoogd met wit op papier
36 x 41,4 cm.
Herkomst:
Nalatenschap van de kunstenaar
Literatuur:
C. Venselaar, W.O.J. Nieuwenkamp – Alles voor de kunst, Volendam 2019, p. 771 (afb.)
Ernst Braches and J.F. Heijbroek, W.O.J. Nieuwenkamp. Bouwstoffen, toegepaste grafiek en illustraties, Amsterdam 2016, p. 248 (afb.).
W.O.J. Nieuwenkamp, Op Bali terug, Maandblad voor Beeldende Kunsten, september 1937, p. 275, nr. 5 (afb.)
Tijdens PAN Amsterdam tonen wij tevens andere tekening van W.O.J. Nieuwenkamp.
Contact
Dolf D. van Omme 19th-21st Century European Fine Arts
Amsterdam